Uitgelicht: consultant bij LogicTrade
Wij zoeken 2 consultants ter uitbreiding van ons team. Maar wat doet een consultant eigenlijk? Dat is een vraag die ons regelmatig wordt gesteld. En dat begrijpen we! Want ‘consultant’ is een heel algemeen begrip. Daarom willen we hier laten zien hoe leuk en uitdagend een functie als consultant bij LogicTrade is!

Omdat LogicTrade een softwarepakket is, is de eerste gedachte vaak dat je heel technisch moet zijn voor deze functie. Maar dat is juist niet zo! In deze functie ben je veel meer een docent. Je leert je studenten (onze klanten) hoe ze met LogicTrade moeten werken. Dat doe je o.a. door het geven van trainingen. Soms zijn dat individuele trainingen en soms zijn het trainingen voor 20 mensen. De ene keer is het een online training en de andere keer ga je naar de klant toe of komen klanten bij ons op kantoor voor een groepstraining.
Wanneer een klant gaat starten met LogicTrade als softwarepakket, leid je de klanten stap voor stap door de functionaliteiten. Je geeft bijv. training aan het team dat verantwoordelijk is voor de productdata hoe ze in LogicTrade deze producten kunnen aanmaken. Onze trainingsmethodes zijn praktijkgericht waarbij we werken met instructiefilmpjes en klanten vooral veel zelf laten oefenen.
Naast de trainingen hebben klanten vragen tijdens een implementatietraject. Jij neemt de tijd om deze vragen te beantwoorden, zodat de klant met een gerust gevoel onze software gaat gebruiken. Vragen over het bijhouden van voorraad, het maken van facturen of de beste manier om artikeldata online te plaatsen.
Jouw taak is het om de klant te adviseren, te helpen en te ondersteunen. Hoe kan de workflow van de klant het beste ingericht worden in LogicTrade? Misschien moet je helpen om de werkwijze van de klant aan te passen. Je geeft daar tips & tricks over. Jij bent immers de expert doordat je bij veel van onze klanten een kijkje in de keuken hebt genomen. Jij ziet hoe processen nóg beter kunnen. Zodat de software optimaal ingezet kan worden.
Wanneer de klant de software naar volle tevredenheid gebruikt draag jij de klant over aan onze supportdesk. En jij gaat aan de slag om weer een nieuwe klant te trainen.
LogicTrade | |
---|---|
Bezoek: | Weth. Buitenhuisstraat 2B 7951 SM Staphorst Nederland |
Bel: | 088 - 240 01 80 |
Mail: | info@logictrade.nl |
Volg ons: |
- Enorme tijdswinst
- Minimale foutmarge
- 100% papierloos
- Hogere verkoopomzet