Winkelautomatisering: waar begin ik?!

U bent winkeleigenaar en de zaken gaan fijn. Er is een werkwijze om alle administratieve taken af te handelen, maar heel efficiënt is deze niet altijd. Eigenlijk moet daar eens kritisch naar gekeken worden. Maar daar heeft u helemaal geen tijd voor.

Winkelautomatisering

Bovenstaande situatie is voor heel veel winkeleigenaren herkenbaar. Al jaren wordt gewerkt op een manier die goed gaat en iedere medewerker kent de stappen die gezet moeten worden. Het ene proces via een softwaresysteem, een ander proces via mailcontact en weer een ander proces via een excelbestand. Als je weet hoe het werkt, dan werkt het! Maar je moet wel je koppie erbij houden, iets vergeten is zo gebeurd. Is dit wel de beste manier van werken? Anno 2021 zijn er digitaal zoveel mogelijkheden, dat werken in diverse systemen en bestanden helemaal niet nodig is. Het automatisen van uw processen is de oplossing!

Op onderzoek uit

Ja ja, de oplossing… Maar waar begin ik? U kent uw bedrijf en uw bedrijfswensen, maar u weet (nagenoeg) niets over bedrijfssoftware. Hoe komt u zo snel mogelijk bij de juiste partij uit? Googelen levert u (te)veel mogelijkheden op en alles wat u daar leest kan mogelijk meer vragen dan antwoorden opleveren. Zoek het niet in de breedte, maar raadpleeg een softwarebedrijf dat specifiek in uw branche werkzaam is.

Laat u door hen adviseren, dat is ons belangrijkste advies. Deze partij kent uw branche van binnen en van buiten. Want alleen een partij die begrijpt wat u zegt, kan oplossingen bieden die echt werken.

Als LogicTrade hebben wij die keuze heel sterk gemaakt. De woonbranche is de doelgroep waar wij onze software op inrichten. In theorie kan iedere ondernemer die verkoopt en inkoopt werken met onze software, maar wij sluiten hen niet aan. Wij kennen de woonbranche goed, heel goed. De wensen en ideeën die leven bij onze klanten zetten wij om in actiepunten. Zo wordt de software een systeem dat naadloos aansluit op de werkzaamheden die alleen de woonbranche kent.

Ga samen met de aanbieder van winkelautomatisering onderzoeken welke processen uw onderneming kent. Twee weten meer dan één! Dit leidt altijd tot een plan waarin voor u duidelijk wordt welke stappen gezet moeten worden. Dit biedt u overzicht en inzicht.

Wat zijn de voordelen

Wanneer alle bedrijfsprocessen samenkomen in één systeem levert dat heel veel voordelen op. De meest belangrijke delen we graag met u:

  • Overzicht
    Wanneer alle bedrijfsprocessen in één systeem samenkomen, levert dit ontzettend veel data op. Deze data wordt door de software verwerkt tot duidelijke informatie. In LogicTrade kunt u de data die voor u belangrijk is zichtbaar maken op uw persoonlijke dashboard.
  • Tijdswinst
    Als alle informatie in één systeem samenkomt, kunnen zaken ook automatisch worden geregeld. Workflows kunnen elkaar automatisch opvolgen en gegevens kunnen automatisch worden overgenomen.
  • Minimale foutmarge
    In het verlengde van het vorige voordeel is dit voordeel. Want wanneer gegevens maar één keer in het systeem worden gezet, kunnen er geen (typ)fouten ontstaan. Alle gegevens worden steeds automatisch overgenomen.
  • 100% papierloos
    Alle processen zijn zo ingeregeld, dat u geen papier meer nodig heeft. De klant houdt u op de hoogte per mail of via het klantportaal. Bestellingen worden volledig digitaal verwerkt.
  • Klantgericht
    Minder tijd bezig met administratie en meer inzicht in alle gegevens. Dit levert u tijd op die u kunt besteden aan sales

lt-boer-53.jpg
lt-boer-38.jpg
lt-boer-51.jpg

Wanneer geslaagd

Winkelautomatisering biedt op alle fronten een uitkomst. Vanuit onze jarenlange ervaring in de branche weten wij dat het werken met geautomatiseerde systemen heel veel zorgen wegneemt. De stap om daadwerkelijk voor winkelautomatisering te kiezen kan een hele grote zijn. We onderschatten ook zeker de impact daarvan niet. Als LogicTrade streven wij naar een goede samenwerking. Wij brengen vooraf onze kennis over zo’n ‘operatie’ aan u over en adviseren u over de te nemen besluiten. U staat er niet allen voor, we doen dit samen.

Pas als uw medewerker ervaart dat er efficiënter gewerkt kan worden door het gebruik van LogicTrade, is het project winkelautomatisering voor ons geslaagd!

Sparren?

Wilt u eens met ons sparren over de mogelijkheden binnen uw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op per mail info@logictrade.nl of bel 088 -240 100.

Terug
LogicTrade
Bezoek: Weth. Buitenhuisstraat 2B
7951 SM Staphorst
Nederland
Bel: 088 - 240 01 00
Mail: info@logictrade.nl
Volg ons:
  • Enorme tijdswinst
  • Minimale foutmarge
  • 100% papierloos
  • Hogere verkoopomzet
download teamviewer facebook linkedin twitter