Omni-channel-verwachting groeit, maar wat is omni-channel precies?

Het is een begrip dat je ongetwijfeld een keer bent tegengekomen; omni-channel. Maar wat is omni-channel nou precies en wat kun je er mee? Wat voor toegevoegde waarde heeft omni-channel vergeleken met uw huidige manier van werken? Dit wordt uitgelegd in dit artikel.

Omni-channel stelt de klant geheel centraal. Hierbij komt de klant op meerdere manieren in aanraking met uw merk, product of dienst. Kortgezegd; het bedrijf is op ieder front aanwezig. Voorbeeld: een persoon ziet in de krant een aanbieding van een artikel van bedrijf X staan. Vervolgens checkt hij online het aantal dat nog op voorraad ligt. De persoon kiest de dichtstbijzijnde vestiging uit en reserveert daar het product. Vervolgens krijgt hij via zijn smartphone een bevestigingsbericht (hij kon ook kiezen voor e-mail). Hij kan er voor kiezen om het product zelf bij de fysieke winkel op te halen, of te laten bezorgen. Tot slot betaalt hij het artikel op de door hem gewenste manier en krijgt de bon uitgeprint mee, of op de mail. Ook hierbij is het op de klant zijn gewenste manier.

LogicTrade biedt omni-channel oplossingen voor haar klanten. Alle functies van LogicTrade zijn geheel geïntegreerd met de backoffice, zodat alles naadloos op elkaar aansluit. Hierbij heeft u altijd de juiste, up-to-date informatie, zowel voor uw klanten als voor uzelf. Eén voorbeeld van de omni-channel werking van LogicTrade: stel u voor, uw klant wil een relaxfauteuil kopen die hij gezien heeft in de folder. Dit kan hij doen door naar de fysieke winkel te gaan en daar zijn gewenste fauteuil samen te stellen met de configurator. Wanneer hij de gewenste fauteuil heeft samengesteld kan hij deze meteen als order plaatsen.
Maar voor de klant is dit niet de enige manier om de fauteuil te bestellen. Door de omni-channel werking kan hij er ook voor kiezen om via de webshop zijn gewenste fauteuil samen te stellen en van daaruit de order te plaatsen, of eerst een offerte aanvragen. Ook bij de betaling heeft de klant meerdere mogelijkheden; meteen, achteraf, bij ontvangst, via (mobiele) pin, online, in de winkel etc. Bij LogicTrade is rekening gehouden met alle mogelijkheden en alle beslissingen, op welke manier dan ook, worden meteen geïntegreerd in de backoffice. Naast dit voorbeeld bestaat LogicTrade uit nog veel meer omni-channel oplossingen. Voor vragen kunt u gerust contact opnemen.