Orderadministratie

Bestelproces en orderadministratie

Met LogicTrade orderadministratie kan er centraal een besteladvies worden aangemaakt door de integratie van alle verkoopkanalen. Hierbij valt te denken aan de backoffice, winkelvloer, webshop etc. Alle orders en voorraadaanpassingen worden hierin meegenomen. Bij het bestelproces hoeven gegevens maar één keer ingevoerd worden. Dus u voert de gegevens in voor bijv. een offerte en moet later daar een order van maken. Om dit te doen hoeft u niet alle gegevens opnieuw in te vullen. Dit geldt voor het gehele verkoopproces.

Dashboard
De business intelligence module van de LogicTrade orderadministratie verzamelt alle informatie uit de geautomatiseerde bedrijfsprocessen en bevat verschillende workflow processen, signaleringsopties en analyse- en rapportagemogelijkheden. Het dashboard in de orderadministratie houdt alle belangrijke en relevante informatie voor u bij. Het dashboard brengt u automatisch op de hoogte wanneer er zich ‘problemen’ voordoen. Een voorbeeld hiervan is het rapportageverschil. Wanneer u met uw klant overlegt heeft dat u over acht weken een bank levert en bij uw leverancier blijkt later dat dit pas over 12 weken mogelijk is, geeft de orderadministratie automatisch aan dat dit niet klopt en dat u de klant hiervan op de hoogte moet brengen. U hoeft niet meer zelf op zoek te gaan naar fouten, dit doet de orderadministratie.

Kassa volledig geïntegreerd
Bij de orderadministratie van LogicTrade is uw kassa volledig geïntegreerd met de backoffice. Ook uitgebreide rapportages over alles wat met uw verkoop te maken heeft, zit hierbij inbegrepen. Het kassasysteem blijft gewoon doordraaien bij wegvallende communicatieverbindingen. Daarnaast worden ook aanbetalingen betaald en automatisch verwerkt door te scannen bij de kassa. Klik hier voor meer informatie over het LogicTrade POS kassasysteem en koppeling met de orderadministratie.

Prijsbeheer
Bij de LogicTrade orderadministratie zijn per klant onder andere kortingsafspraken, orders en bezoekregistraties centraal opgeslagen. Hiermee beschikt u dus over de juiste software om uw klanten optimaal te kunnen bedienen. Zoeken naar de juiste prijzen is verleden tijd en er is ook geen sprake meer van prijskaarten die verouderd zijn. Overal in uw winkel werkt u met dezelfde prijskaarten, welke in verschillende formaten verkrijgbaar zijn, van barcodesticker tot A4-poster.

Logistiek (met PDA’s)
De LogicTrade orderadministratie zorgt er voor dat magazijnprocessen op de juiste manier aangestuurd worden. Door middel van barcodescanners worden al uw logistieke processen in goede banen geleid. Met een PDA worden producten eenvoudig en snel binnen gemeld, uitgeleverd en overgeboekt. Deze gegevens zijn direct bekend in de backoffice.

De voordelen van LogicTrade orderadministratie:

  • Minimale foutmarge
  • Enorme tijdswinst
  • De order wordt direct besteld bij uw leverancier
  • Eén centrale artikeldatabase
  • De voorraad altijd actueel



Vraag gratis demo aan