Vacature: Projectencoördinator (HBO+)

LogicTrade is in 2003 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een serieuze en innovatieve software ontwikkelaar met vestigingen in Amsterdam en Staphorst (sinds juli 2015 aan de A28). Het bedrijf is onderdeel van de Bloemert Groep waar in totaal 45 medewerkers werken.

LogicTrade heeft zelf het PDM systeem ontwikkeld waarmee het bedrijf uniek is in de markt. Van daaruit hebben zij de visie om continu het pakket te verbeteren met innovatieve oplossingen, zowel in de diepte als in de breedte. Zo bestaan de oplossingen momenteel uit Product Data Management, Product Configurator, Sales Assist, POS/kassa en veel koppelingen met ERP/financiële pakketten.

In verband met de groei en ontwikkeling van deze organisatie zijn wij voor de vestiging in Staphorst op zoek naar een:

PROJECTENCOÖRDINATOR (HBO+)
70% intern/30% extern – ‘IT in lifestyle’ – spin in het web
Functieomschrijving
In deze afwisselende en uitdagende rol werk je op projectbasis voor klanten in de retail- en woonbranche aan de implementatie van (logistieke) processen. Je werkt aan meerdere projecten in verschillende fases tegelijkertijd. Onderwerpen waar je mee te maken krijgt, zijn artikelbeheer, voorraadbeheer, kassasystemen, tablets, PDA’s, financiële systemen, webshops, rapportages, signaleringen, service en klachtafhandeling etc. en de koppelingen tussen deze systemen.

Jouw collega, een technisch consultant, is verantwoordelijk voor de technisch logistieke inventarisatie van de huidige en gewenste toekomstige situatie. Daarna ga jij mee om de hoofdlijnen van het project scherp te krijgen zoals werkprocessen, artikelen (onderdelen, versies, opties etc.), risico’s en hoe deze afgedekt worden. Vanaf dat moment ben jij eerste aanspreekpunt voor de klant. Je werkt alle verkregen informatie uit in een uitgebreid, doordacht, goed leesbaar projectplan. Je beschrijft de diverse systemen, waar deze aan moeten voldoen, op welke wijze deze onderling aan elkaar gekoppeld zijn en hoe e.e.a. geïmplementeerd wordt.

Tijdens de uitvoering van het project, ben je deels op locatie en deels op kantoor werkzaam. Op kantoor stuur je de developers bij LogicTrade aan, zij gaan aan de slag met de ontwikkeling van de systemen. Je bewaakt uren en stuurt bij wanneer nodig. Bij de klant stem je zaken af, bereid je e.e.a. voor en zorg je dat benodigde documenten tijdig worden aangeleverd. De systemen worden daarna, meestal gefaseerd, geïmplementeerd. Jij configureert op locatie, voert zelf testen uit en geeft tussentijds presentaties (en evt. trainingen) aan personeel van de klant zodat zij zelfstandig met de nieuwe systemen kunnen werken.

Functie-eisen
Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding en ruime werkervaring in een coördinerende rol in de zakelijke dienstverlening waar veel gewerkt wordt met verschillende IT-systemen en je intensief contact hebt met klanten. Je hebt affiniteit met zowel mode & lifestyle en/of interieurontwerp alsook met IT-vraagstukken. Een IT-opleiding of achtergrond is niet vereist.

Persoonskenmerken
De breedte in deze rol spreekt jou aan. Je vindt het leuk om tot in detail zaken uit te werken in een gedetailleerd projectplan. Het op succesvolle wijze uitvoeren van het projectplan maakt deze rol voor jou compleet. Je werkt gestructureerd, kunt goed plannen en jouw eigen planning en die van andere bewaken. Analytisch ben je sterk; vanuit de grote hoeveelheid informatie de je krijgt, weet je te bepalen wat belangrijk is, hoe structuren en processen moeten lopen en hoe deze vertaald kunnen worden binnen de software. Communicatief ben je sterk, je maakt makkelijk contact, weet de informatie te krijgen die je nodig hebt en verwachtingen te peilen en managen. Richting de klant ben je enerzijds dienstverlenend, anderzijds sta je ook stevig genoeg in je schoenen om zaken voor elkaar te krijgen en te communiceren over (on)mogelijkheden. Tussen de verschillende projecten waar je aan werkt, kun je snel schakelen en weet je voor je zelf de rust te bewaren; je bent stressbestendig. De aansturing van collega’s doe je op gelijkwaardige en samenwerkingsgerichte wijze, maar je durft ook beslissingen te nemen en anderen aan te spreken op hun verantwoordelijkheden. Al met al zorg je ervoor dat je de klant en jouw collega’s het vertrouwen geeft dat jij de controle hebt en ervoor zorgt dat het goed komt.

Interesse
Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier.

Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen (038-452 88 33).