Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Release notes versie 25.6

Versie 25.6

In versie 25.6 zijn er weer verschillende vernieuwingen doorgevoerd, onder andere in SalesAssist, Inzichten en het beheer van je administratie. Zo kun je nu ook in de SalesAssist werken met Live artikelen, is het mogelijk om omzetcijfers te delen en te vergelijken met andere winkels, en krijg je meer inzicht in je abonnement en opslag.

Hieronder lees je alle details.

Live artikelen in SalesAssist

Vanaf nu kun je in de SalesAssist werken met Live artikelen. Deze zijn altijd actueel en bevatten de juiste artikelinformatie direct vanuit de leverancier. Waar je eerder deze artikelen alleen in je LogicTrade‑omgeving gebruikte, profiteer je nu ook in de SalesAssist van actuele producten, informatie en prijzen.

Hoe werken Live artikelen in de SalesAssist?

  • Je kunt zowel ‘eigen’ artikelen (zelf toegevoegd en onderhouden) als live‑artikelen gebruiken.
  • Live‑artikelen komen uit leveranciers catalogi, die je eenvoudig doorblader en toevoegt aan je winkelwagen.
  • Heb je een veelgebruikte catalogus? Dan kun je die vastpinnen zodat hij altijd bovenaan staat in de lijst, en in het menu links weergeven wordt.

SalesAssist opgefrist, beheer makkelijk je klanten

We hebben het klantbeheer in de SalesAssist flink verbeterd en een paar aanpassingen aan de styling gedaan:

  • Klanten aanmaken of bewerken werkt eenvoudiger.
  • Adresvelden en afwijkende post‑/leveradressen zijn geoptimaliseerd.
  • Telefoonnummers kun je sneller overnemen.
  • Kleuren zijn aangepast voor een frisse look en betere aansluiting op onze styling.

De eerste catalogus met Live voorraad is beschikbaar

De eerste catalogus met live‑voorraad is toegevoegd. Je ziet direct of er voldoende voorraad is bij het zoeken en in het artikeloverzicht. Live voorraad is nu beschikbaar in de catalogus van Kayori. Meer catalogi volgen binnenkort.

Uitvoeringselectie bij offerte en order

Vanaf nu kun je bij het invoeren van een offerte of order een uitvoering kiezen. Zodra je een uitvoering selecteert, worden alle configuratiestappen automatisch voor je ingevuld. Je hoeft dus niet meer handmatig alles samen te stellen, wat veel tijd scheelt en fouten voorkomt.

Bekijk en beheer eenvoudig je abonnement

In het menu onder je account, kan je nu ook Mijn abonnement openen. Op deze pagina zie je voortaan in één oogopslag welk pakket actief is, hoeveel gebruikers je hebt en welke add‑ons je gebruikt. Wijzigingen zijn zichtbaar in de tijdlijn. Let op: je ziet Mijn abonnement alleen als je de juiste rechten hebt.

Deel en ontvang omzetcijfers in Inzichten

Je kan je omzetcijfers nu vergelijken met andere administraties. Je hebt altijd zelf in de hand wie je omzetcijfers kunnen zien. Dit is alleen mogelijk als je iemand je Deel-code verstuurd hebt en als delen aan staat. Als je delen uitzet, dan kan niemand je omzetcijfers zien, ook niet als je eerder je deelcode verstuurd had.

Hoe werkt het:

  1. Zet Delen aan in je eigen overzicht.
  2. Ga naar Vergelijken en klik op Bewerken
  3. Het is nu mogelijk om adminsitraties toe te voegen met de Deel-code
Vergelijk omzetcijfers van verschillende administraties

Net zoals je zelf nu een deel-code hebt, kan je die ook ontvangen van andere administraties. Voeg de deel-code toe aan de pagina Vergelijken.

  1. Selecteer de administraties die je wil vergelijken
  2. Je ziet een balk onderin komen. Optioneel: Klik op "selecteer alles" om alle administraties te vergelijken
  3. Klik op de groene knop
  4. Bekijk de tabel om de administraties te vergelijken. Je kan de tabel exporteren.
  5. Optioneel: Selecteer welke omzetgroepen je in de tabel wil zien

Zoek bestanden en beheer je opslag

Via Beheer > Opslag krijg je vanaf nu inzicht in hoeveel opslagruimte jouw administratie gebruikt. Je ziet precies welke modules (zoals Service, SalesAssist, Foto’s of Bestanden) de meeste ruimte innemen.

Om je administratie schoon en snel te houden kun je:

  • Grote of overbodige bestanden handmatig verwijderen
  • Dubbele bestanden automatisch samenvoegen
  • Inzien welke bestanden nog gekoppeld zijn aan orders, artikelen of klanten

Zo voorkom je dat de opslag onnodig volloopt en houd je grip op je data.

Configureer en bestel gordijnen met Vadain EasyOrder

De nieuwe gordijn‑configurator van Vadain is volledig geïntegreerd in LogicTrade. Je kiest voeringen, elektrische rails, roedes en ziet patroon‑afronding correct terug in de configuratie.

Bekijk hoe Vadain EasyOrder werkt met de Product tour.

Gebruikers controle melding

De controle op gelijktijdige inlogpogingen is versterkt. Zie je een pop‑up? Dan is er met dezelfde gebruiker op een ander apparaat ingelogd. Log uit en gebruik een andere gebruiker of maak er een aan

Houd gemakkelijk je magazijn mutaties bij

De module ‘correcties’ heet nu ‘mutaties’. Je ziet automatisch verplaatste of gecorrigeerde voorraadbewegingen en kunt handmatig mutaties verwerken zodra er allocaties verbonden zijn. Zo heb je duidelijk inzicht en controle.

Herkomsten inactief maken

Het is nu mogelijk om herkomsten inactief te maken. Ga naar Beheer algemeen en klik op Herkomsten. Als een herkomst inactief is dan kan deze niet meer gekozen of geselecteerd worden. Eerder gekoppelde documenten, orders en acties blijven natuurlijk wel gewoon beschikbaar.

Kleine verbeteringen

  • Kassa: Het is nu mogelijk configuratie-barcode scannen. De bijbehorende onderliggende producten worden automatisch correct meegenomen. Zo kun je samengestelde producten sneller en foutloos afrekenen
  • Configurator: Hoogte en breedte bij gordijnen configuratie omgedraaid zodat het gelijk is aan Decoloop. Synchroniseren van verwijderde afhankelijkheden/stappen met sjablonen is nu mogelijk
  • API: Voorraad van samengestelde configuraties kunnen opgehaald worden en aan verkooporders toegevoegd worden. Documentatie is aangevuld
  • FieldAssist: verbeterde scrollpositie, snellere prestaties, bestanden en foto’s toevoegen geoptimaliseerd. Servicemeldingen nu ook te bekijken in het overzicht.
  • Exact Online: De Exact-koppeling ondersteunt nu het uitsplitsen van kassatransacties per herkomst. Zo kun je per kassa een andere grootboekrekening gebruiken